Dag 33 Eidfjord-Rollag - Reisverslag uit Rollag, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu Dag 33 Eidfjord-Rollag - Reisverslag uit Rollag, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

Dag 33 Eidfjord-Rollag

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Augustus 2011 | Noorwegen, Rollag

Dag 33 Eidfjord - Rollag
We waren allemaal fris en fruitig en idd vroeg op pad. Even een crackertje en een glaasje melk zodat we een later een ontbijtje zouden doen. Om 8 uur zaten we in de car en reden richting Geilo (in de winter een bekend wintersportplaats) Eerst kwamen we langs de Hardangervidda, een mega groot bergplateau waar alles uitgestrekt en ruig is (hoogvlakte) Bijzonder mooi en in de verte zagen we een glinsterende blauwe gletsjer liggen. Wel een hoogteverschil van 9% maar dat ging prima. Zo vroeg zie je geen kip op de weg. Rond 09.30 uur gestopt voor het ontbijtje en bij de chocopasta en speculoospasta is de bodem in zicht. We zouden naar de tourist information gaan voor info wel kijken waar we uitkwamen. We wilde in ieder geval nog een keer raften en mountainbiken. Zo gezegd zo gedaan en uit de info van de vvv bleek dat in Dagali een raft gebeuren zat en daar kwamen we langs. Dus op de bonnefooi naar toegereden en waren right on time voor de film. Gezien de leeftijd kwamen wij alleen in aanmerking voor de familytour, echter zou daar je haar niet eens nat worden en mochten we mee met de normale (zo hebben er ook extreemtours).De gids zou Milan extra in de gaten houden. Na ons in de wetsuites, schoenen, zwemvesten en helmen te hebben gehesen, kregen we een instructie. Met samengeknepen billen heb ik zitten te luisteren en vroeg me af waar ik in hemelsnaam aan begonnen was. Enfin ! Boten op de kar en met het hele spul in een grote bus naar de rivier. Als iemand mij van te voren had gezegd dat we hier vanaf zouden gaan, had ik hem voor gek verklaard. Uiteindelijk was het super spectaculair en dit is nou echt wil water raften. Wow wat een actie. Rond 14.00 uur waren we weer terug en kregen we de opnames te zien die van de tocht gemaakt waren. Die kon je kopen alleen deed het apparatuur het niet zodat ze een dvd opsturen naar ons huisadres (zeggen ze). Omdat ik een papiertje van een adventurekaart had meegenomen bij de VVV zouden wij hem gratis krijgen. Ik kan jullie dus helaas nog geen super beelden laten zien maar kan je verzekeren dat je niet weet wat je ziet (ik moet 3x slikken als ik ons in de boot tekeer zie gaan) Vol voldoening verder gereden richting een lpg station maar die was weer eens out of order (!) Op de route kwamen we een staafkerkje tegen en heb die maar gelijk vastgelegd. Toch best wel mooi. Super leuk plekje gevonden in Rollag aan de rivier en daar hebben we Noorse broccoli met tagiatellisaus en ham gegeten. Smaakte heerlijk maar dat is nogal logisch na zo’n avontuur. Boeltje af gewassen en kijken morgen wel weer even hoe en wat. De hoogtepunten hebben we inmiddels wel gehad en gaan afzakken richting kust om ons voor te bereiden op de terugreis

• 03 Augustus 2011 - 08:13

Fina En Andre,:

Hallo Allemaal,
    Wat stoer met dat rafte, jullie zien er goed uit hoor,
    geniet nog maar even nu is het zo voorbij, groeten

• 03 Augustus 2011 - 09:02

Gitte:

Jullie zien er enorm stoer uit in de wet suits.....
    Toffe belevenis dat raften en mel, echt stoer van je. Denk dat ik 7 kleuren zou .......

• 03 Augustus 2011 - 18:02

Susanne:

Ha peopletjes, wat is het toch mooi daar in Noorwegen!! Prachtig die foto's met meren en bergen.
    Ik vind het echt wel heftig klinken, dat raften,..ben errug benieuwd naar het filmpje. Mooi he die Hardangerroute? Fijne voortzetting en nog völle zönne toegewenst, liefs uit Geesteren