Dag 40 Vejle-Nijkerkerveen - Reisverslag uit Nijkerkerveen, Nederland van Familie Buitink - WaarBenJij.nu Dag 40 Vejle-Nijkerkerveen - Reisverslag uit Nijkerkerveen, Nederland van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

Dag 40 Vejle-Nijkerkerveen

Door: Marjelle

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Augustus 2011 | Nederland, Nijkerkerveen

Dag 40 Vejle – Nijkerkerveen
Om half negen reden we weer, dit maal de laatste reis met als bestemming Nijkerkerveen. Milan keek als enigste uit naar de terugkeer. Verlangde naar de poezen en zijn vertrouwde omgeving. Hij had nog helemaal geen vakantie gehad en moet maandag alweer naar school (!) Door Denenmarken heen, noord en zuid Jutland. Het landschap is graanvelden, weilanden, windmolens en veel wind met regen. Met 80 km. per uur terwijl je met 130 km ingehaald wordt is niet leuk en saai. Het kan mij persoonlijk niet bekoren. De afstand tot huis was 650 km. Voorbij Hamburg stuurde de tomtom ons de autobaan af en kregen we een autoweg route. We hadden de navigatie ingesteld met beperkte snelheid en leidde ons dus via een andere weg. Deze was veel leuker en afwisselender en kwamen via Hoogeveen Nederland binnen. Verrassend want doe route hadden we zelf nooit gekozen. Het reed vlot en het was een vrachtwagenroute. Rond 18.30 uur reden we de afslag Vathorst af en direct langs de AH om even wat eten te halen. Als je dan 6 weken weggeweest bent en de hele dag gereisd hebt, blijkt de hele AH verbouwd te zijn……ik was helemaal in de war.
Ons huis; de jongens wilde er bij de steeg uit en het laatste stukje lopen. De geiten kwamen er al aan rennen en ons kleine geitje was inmiddels een grote poedel geworden. Poezen kwamen aangesneld en binnen was het huis versierd met welkom thuis slingers en ballonnen. Stonden er bloemen en was het keurig netjes. Opa had alle kalebassen een plekje gegeven (dat waren nog plantjes toen we weggingen) en zonnebloemen neergezet. Heel raar om thuis te zijn. We hebben lekker (verse groente) gegeten en ieder had even zijn eigen ding. Er lag een halve meter post en de eerste was aangezet. Gelukkig wilde oma helpen wassen en heb haar twee hele grote manden meegeven (die je ook moet strijken) Die wilde ons graag even zien en heeft gelijk haar hulp aangeboden. Rondje door je eigen huis lopen en dan vind je na 6 weken caravan je huis toch wel erg groot. Het fijnste vond ik om weer van een “’echt”’ bord te eten. Roel wist niet zo goed wat hij met 6 gaspitten moest maar had snel door dat het wel weer verrekte makkelijk was zoveel ruimte. Allemaal onder de douche en na een borreltje (nu kunnen we er eentje extra nemen) en voor het eerst weer tv (nieuws) gekeken, zijn we lekker gaan slapen. Het waterbed was voor mij even wennen en verhip; We hadden een mug ! Al je oude bulten van twee weken gelden beginnen weer opnieuw te jeuken. Kunnen eindelijk alle korsten van onze benen normaal genezen.
De kilometerteller van de auto staat op 9994 km net geen 10.000 maar die 6 moeten we maar voor lief nemen.