Dag 39 Legoland - Reisverslag uit Billund, Denemarken van Familie Buitink - WaarBenJij.nu Dag 39 Legoland - Reisverslag uit Billund, Denemarken van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

Dag 39 Legoland

Door: Bjorn

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Augustus 2011 | Denemarken, Billund

Dag 39 Legoland Billund

Wij stonden s’ochtends vroeg op om op tijd in legoland te zijn. We arriveerde om 5 voor tien in legoland. Snel de tickets gekocht en zo snel mogelijk het park in. (waarvan al die haast?; sommige attracties zijn heel druk en dan pak je die als het rustig is). Wij begonnen met de Lego Canoe. Dat waren een soort boomstammetje maar dan in de vorm van een Kano. Het leek een hele saaie attractie maar daar kwamen we snel genoeg achter. Wij vaarden me onze kano door een prachtige wildernis er stonden allemaal nagemaakte dieren van lego steentjes. Er waren: Vleermuizen, Elanden, Stinkdieren, Bevers, Jachtluipaarden, Slangen, Wolven, Stokstaartjes, Beren, Vogeltjes, Wasberen, Steenbokken, Gieren en zelfs een kudde Wolven. Buitengewoon bijzonder als jullie meer willen zien moet jullie het filmpje bekijken. Na de kano´s gingen wij naar de andere waterattractie de Viking River Splash dat ware ronde bootjes. We hoefde niet eens te wachten en we konden gelijk gaan zitten naar een leuke vaarroute kwamen we langs een boot met Vikingen en we maakte een kleine afdaling. Een stukje verder moesten we omhoog gewoon normaal omhoog met een houten ketting boven aangekomen vaarde we gelijk alweer een stukje naar beneden. Verder vaarde we langs een draak helemaal van lego, die vervelende ratten konden ook niet ontbreken die water op je spoten. We leken het einde van de baan in zicht te hebben maar dan op een worden we opgetild met een lift in een paar seconden naar een hoogte van 10 meter en ineens worden we van het liftje afgeduwd en daar gingen we SPLASH!!!!!. De volgende attractie was een achtbaan de Xtreme Racers een soort Wilde Mouse achtbaan waarbij het net lijkt of je uit de bocht vliegt het was een leuke attractie maar het alweer tijd voor de volgende. De Temple een lasergame attractie waarbij je op allemaal lego poppetje moest schieten Bjorn had de hoogste score van 19700 punten, heel veel dus. Na lekker op poppetjes geschoten te hebben werd het tijd voor nog wat nats we gingen in de brandweerauto´s waarbij je een nep brandje moest blussen. Na de brandweer gingen Milan en ik in de Power Builder dat was een robotarm waar je inhing en het leek net of je een legoblokje was. In deze attractie ging je over de kop tollen of je rug een draaiende looping maar bovenal heftig. Na de Power builder liepen we naar de bootjes waar mee we een rondvaart maakte door de piraterij. Tussen door regende het maar gelukkig stopte het vlug. Na een mooi rondvaart liepen we naar het kasteel waar een heuse achtbaan in gebouwd was en het noemde zich de draak. Na een kleine technische storing konden we in de draak. Ons karretje voerde je langs verschillende ridders die aan het koken waren. Opeens verscheen er een draak ? Wat zou dat nou beteken.... hup daar gingen we met een kleine lancering naar buiten en dan was hij weer afgelopen. Na de draak liepen we naar de Splash battle van Legoland het was geheel in piratenstijl gebouwd. Er waren een paar jongens die ons dachten nat te spuiten maar voor ze het wisten kregen ze de volle laag van ons in die attractie kreeg papa de slappe lach omdat hij die jongens helemaal had natgespoten. Na de waterattractie liepen we richting de mijn waar een soort trein was die door de mijn reed we stapte in en we kwamen langs Mount Rushmore maar dan in lego vorm het was een prachtig gezicht net als een mega indianenhoofd die er stond samen waren ze bijna goed voor misschien wel 3 miljoen legosteentjes. We stonden in de wachtrij te wachten toen het ineens begon te regenen gelukkig stonden we droog maar toen we in het achtbaantje mochten begon het ineens keihard te regenen en we moesten we nog 3 rondjes. Het regende pijpenstelen gelukkig stonden weer even droog. We droogde op en we liepen richting van het treintje daar stapte we in om wat van het park te zien daarna uitgestapt en we liepen naar het Atlantis het aquarium daar hadden ze heel veel vissen en in dat aquarium hadden ze met lego allemaal dingen in het water gezet zoals onderzeeërs enz.. We hebben ook een vis gezien van wel 1,5 meter lang. Ze hadden daar ook een soort tunnel waar je doorheen kom lopen en naast en boven je zag je dan allemaal vissen. Aan het einde van het aquarium hadden ze ook 2 mega King Crabs die waren echt heel groot. Het Atlantis aquarium kom je wel een beetje vergelijken met SeaLife. Toen we uit het aquarium kwamen gingen we nog even in de monorail. Toen we uitstapte liepen we door het legoland van allemaal legoblokjes dat was een prachtig gezicht. Als laatste gingen we naar de Lego Racers film in het 4D theater het was een leuke film. Op het eind heeft Milan nog een hijskraan gekocht van lego. Na een drukke dag in legoland hebben we lekker gegeten bij de Burger King en daarna doken we gelijk ons bed in want we moesten de volgende dag weer vroeg op. Uw razende reporter Bjorn Buitink

Zelfs pa en ma hebben genoten van Legoland. Het park is niet te groot en er is van alles te doen en prachtig om te zien hoe ze alles van lego gebouwd hebben. Het is levensecht. Ik raad iedereen aan om er keertje naar toe te gaan. We waren er om 10.00 uur en vetrokken om 19.30 uur. Ik had gratis kinderkaartjes bij een betalende volwassene en dan is het bezoeken van een pretpark nog een keertje leuk.

• 03 December 2011 - 13:47

Ans Hillebrand:

Wij zijn vroeger met Richard en Ingrid ook naar Legoland geweest. Wij hadden de caravan mee en stonden daar op een camping. Erg leuk.