Dag 34 - 35 Gvarv - Reisverslag uit Gvarv, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu Dag 34 - 35 Gvarv - Reisverslag uit Gvarv, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

Dag 34 - 35 Gvarv

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 Augustus 2011 | Noorwegen, Gvarv

Dag 34 en 35 Rollag – Gvarv

Lekker uitgeslapen en werden wakker met het zonnetje. Mooi uitzicht op een rivier/meer waar ik maar een ochtend duik heb genomen. OOhhh wat koud maar heerlijk verfrissend. De mietjes bleven aan de kant toekijken (mannen van tegenwoordig) Plots een plaatselijk buitje maar hebben buiten gegeten. Tent weer in de dakkoffer en gaan met die banaan. De afstanden worden korter en zouden tot aan Nottoden rijden. We hadden een leuke familiecamping in Teksten gezien en toen we er aan kwamen rijden, zagen we het al. Helemaal super, Groot speelterrein met waterglijbanen, voetbal-volleybalveld, trampolines en springkussen. Klein strandje erbij met een steiger en bootjes en vooral……Nederlandse meisjes. Kinderen zijn voor het eerst langer dan 5 minuten bij de caravan weggeweest (± 4 uur) Wij hebben de kano lucht in geblazen en lekker even gepeddeld. Lekker de voorraad opgemaakt en hebben tompoezen, worstenbroodjes en tonijnsalade gemaakt en s’ avonds broodjes hamburger. Omdat de kids het zo naar hun zin hadden, besloten nog een dagje te blijven. Ze kunnen zich super vermaken. Als klap op de vuurpijl reed er s ‘avonds ook nog een treintje over de camping en dat blijft leuk ook al ben je 12 jaar. De omgeving lijkt een beetje op de Betuwe (veel fruit) en Giethoorn (water) maar dan met bergen. Als je al zoveel van Noorwegen gezien hebt, is het hier wel erg ‘’gewoon’’ S’ avonds voor het eerst de waxinelichtjes aangestoken. De muggen zijn hier erg aanwezig maar hebben we in de partytent geen last van.
Volgende dag was een echte vakantiedag. Niet rijden en geen route ! Heerlijk. Ik heb mijn boek uitgelezen en Roel heeft nog een keer een hengeltje uitgegooid maar we geven het op. Een vis hier vangen gaat het niet worden. Ondanks de bewolking was het prima buiten zitten en zijn alleen even naar de supermarkt geweest en hebben op de terugweg bij een Fruit boetiekje verse frambozen gekocht. (wat een joekels) Die smaken lekker bij de 2liter bak vanille-ijs, Beetje gepeddeld en geluierd. Relax. Helaas haalde Bjorn zijn hand open aan een schroef van de waterglijbaan (niet verwonderlijk) en had een flinke jaap tussen zijn pink en ringvinger. Gelukkig hadden we hechtpleisters meegenomen anders was het vast een bezoekje dokter geworden. Morgen maar weer eens kijken hoe het eronder uitziet. S ’avonds nog even lekker zitten kletsen samen. Roel zit inmiddels aan de nood voorraad whisky omdat de berenburger op is. Het flesje hadden we gekocht voor als we eens hulp van iemand nodig zouden hebben. Nou die fles kon nu wel open. Beetje de balans opgemaakt, we zijn 5 weken weg……….De eerste dagen leek wel dat we al weken weg waren omdat we zoveel meemaakte en zagen. Nu weten we bijna niet meer wat we allemaal gedaan hebben (gelukkig hebben we de foto’s nog ha,ha) t’ja je bent lang weg en los van alles, echt uitrusten is er niet veel bij omdat je met de route, weg etc. bezig bent. Vandaag was het lekker relaxed. Zo lang van huis zijn we nog nooit geweest en hebben het tegen onze verwachting in, heel makkelijk los kunnen laten. Beginnen ons voorzichtig op de realiteit voor te bereiden.
Nog 3 dagen en dan zitten we op de boot van de Colorline. Het einde van de reis nadert………………………………

• 07 Augustus 2011 - 09:36

Gitte:

Voor jullie kan die omgeving een beetje "gewoon"zijn, voor ons ziet het er nog steeds prachtig uit.
    Hier zijn de stadsfeesten begonnen en aankomende week is er van alles te doen.
    Jullie zitten nu op de boot. Geniet van legoland.
    Tot gauw in het natte Hollandje
    XXX