Dag 32 Bergen - Eidfjord - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu Dag 32 Bergen - Eidfjord - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

Dag 32 Bergen - Eidfjord

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Augustus 2011 | Noorwegen, Eidfjord

Dag 32 Bergen - Eidfjord

De stad van Noorwegen….daar moet je geweest zijn. In Bergen regent het gemiddeld 2/3 van het aantal dagen per jaar.. Nou voorlopig is het hier heerlijk. S´ochtends wat bewolkt en in de loop van middag 20C en de zon. Perfect vakantieweer dus ! Spullen ingepakt en caravan op het parkeerterrein van de camping geplaatst. (Suus, met disselslot; daar was ie nou voor) Auto in de parkeergarage en rond 10.30 uur liepen we in hartje Bergen (tolweg) Er is veel te doen in Bergen en wij hebben ons beperkt tot de hoogtepunten. We hebben een rondritje van een uur genomen in een boemeltreintje die een leuk beeld van Bergen liet zien (ook Nederlands gesproken) Hij reed tot de eerste halte van de Floyenbaan. Dat is de berg baan midden in het centrum en brengt je boven op de berg. Vanaf deze halte kon je ook al mooi over de stad kijken. Ook de haven was goed te zien waar enorme cruiseschepen aangemeerd liggen. Bergen is de bijna hoofdstad van Noorwegen en ligt net zo in de kreukels met Oslo als wij met Amsterdam en Rotterdam. Daarna zijn we langs de bekende bryggen gelopen (oude pakhuizen) daar waren allemaal souvenirs winkeltjes en de vismarkt. Ontzettend leuk de markt, er ligt van alles en je mag van alles proeven. We hebben een stukje walvis geproefd. Ook ontzettend duur, niet alleen de vis maar ook fruit. (7 euro voor een bakje aardbeien) en gerookte schepzalm (500 gr) 36 euries ! Hier is je daalder geen euro waard. Om iedereen te plezieren hebben we geluncht bij de Burger King. Daarna richting plein en fontein gelopen waar ook de kerk en het standbeeld van Edvard Grieg stond (componist) stond. Ook daar lag alles vol met bloemen en brandde er overal kaarsen. Al met al een goede eerste indruk van Bergen.
Auto opgezocht, gas getankt, caravan opgehaald en pakken de toeristisch route Hardanger.(rv7) Mooi langs de fjorden en een stukje langs het Hardangerfjord. Opnieuw een veerboot moeten nemen omdat de weg op hield en de tunnel die in aanbouw is, nog niet gereed was. Gestopt bij het Eidfjord en daar neergestreken. Het was net alsof we in een vallei zaten. Overal rondom ons heen enorme bergen. Na een soepie van maggie en een beetje van ons zelf met een stokbroodje nog even rondgelopen. Zagen we geiten grazend op een dak met hok en al. Zeker lachwekkend. Op tijd naar bed want we waren allemaal moe en wilde morgen vroeg op pad.

• 02 Augustus 2011 - 18:16

Jelly En Gerard.:

Zo wat weer een mooi reisverslag, wat maken jullie toch veel mee.We kijken wel op de kaart maar k unnen die fjord niet vinden, maar dat geeft niks, jullie zijn in de buurt van Bergen.
    Vanmiddag naar de verjaardag van Andre geweest, is 70 jaar geworden, die zijn zo vol lof over jullie reis. fina heeft ook aan margriet gemaild, dus misschien kan die het ook lezen.
    Het is vandaag prachtig warm weer en morgen ook, wat een luxe.Ja toch edjfjord gevonden.
    Groetjes en kusjes van pa en Ma

• 02 Augustus 2011 - 20:48

Familie Buitink:

Collega´s in Ermelo, in het kader van duurzaam en biologisch is het gras en de geiten volgens mij DE oplossing voor onze daken !

• 03 Augustus 2011 - 00:27

Jellydejong@12move.n:

Omdat ik niet kon slapen, maar even op de lap-top gekeken en het laatste verslag gelezen, wat een belevenis zeg. en wat een mooie foto,s
    Inmiddels is het 2.30 en ga toch proberen een beetje te slapen.
    Pa ligt keihard te snurken , ik hoor hem hier in mijn kantoor. Nou ja hij slaapt tenminste.

gr. Ma

• 03 Augustus 2011 - 08:58

Gitte:

Geweldig die geiten op dat dak. eigenlijk isolatie die nog netjes bijgehouden wordt ook.......

• 03 Augustus 2011 - 11:36

Martin Woordes:

He Familie , Wat leuk al die belevenissen. heb het met veel plezier gelezen en prachtige foto's.
    Wat dat gras en de geiten betreft is zeker een idee. zal het in de groep gooien hahaha.
    Nog veel plezier en geniet er nog van.
    Groet Martin en fam

• 14 Augustus 2011 - 10:09

Susan Bol:

Oh.oh,
    Zo kan je nog eens roepen"van mij kan je het dak op"
    Grappig gezicht hoor, die geiten.