Dag 31 Sognefjord - Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu Dag 31 Sognefjord - Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

Dag 31 Sognefjord - Bergen

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Augustus 2011 | Noorwegen, Bergen

Dag 31 Sognefjord – Bergen (250 km)
Zondagochtend en om 08.45 uur gewassen en gestreken in de misibutshi outlander (zien er overigens veel rijden hier) We vertrekken vroeg omdat we een route langs het fjord hebben en de wegen smal zijn. Vroeg is het vaak een stuk rustiger op de weg en is het rijden een stuk prettiger. Dag van de overtochten. In het begin maakte we nog foto’s als we met het spul naar de overkant gingen, inmiddels begint het al gewoon te worden (erg hé) Eerst bij Hella naar Dragsvik, vervolgens weer een uurtje rijden naar Rysjedalsvika naar Rutledal. De route was door het bos en langs het fjord. De oversteekjes zijn kort en duren gemiddeld 10 tot 20 minuten. Boot op, boot af. Tunnels hebben we ook al honderden gezien. Soms wel 20 op een dag. Veel tunnels zijn niet zoals wij ze kennen met van die gladde beton wanden, maar echt rotsblokken. In het begin leek het net of een attractie van de Efteling binnen reden. Beetje spookachtig. Laatste overtocht bij Slovag –Leirvag en dan is het niet meer zo ver naar Bergen. We zochten een camping vlak bij het centrum (15 km) zodat we de volgende dag lekker dichtbij waren. Het wemelt hier ook van de staafkerkjes, die zijn van hout en op een speciale manier gebouwd. De een is nog ouder en beroemder dan de andere. Wij zullen wel cultuurbarbaren zijn, maar vinden er weinig aan. We gaan er in ieder geval niet voor omrijden. Mocht ie toevallig voor de lens komen dan zal ik ´het´´ object vastleggen.Inmiddels was de zon er weer en waren blij dat we de auto uit konden. Het was een echte stadscamping midden in een soort steengroeve. Eigenlijk helemaal niets en wel effe wennen na bos, gras en fjorden. Besloten om toch te blijven, het is immers maar voor een nachtje en konden de caravan de volgende dag laten staan en op pikken als we uit Bergen kwamen. Dat is ook wel prettig en ze hadden gratis wifi. Bjorn en Milan waren druk met het bekijken van de voetbalwedstrijd Twente – Ajax (Johan Cruyffschaal) en waren helemaal in hun sas met de 2-1 overwinning. Heerlijk in het zonnetje met een koud glasje witte wijn in m’n boek gelezen en Roel verzorgde het eten (gebakken aardappeltje, gehaktballen (uit blik) met ratatouille. Na hadden we aardbeien klop pudding gemaakt maar dat had volgens Bjorn meer weg van behangplaksel. Inmiddels hadden de buren aan Bjorn en Milan gevraagd op ze met de gps meewilde om een cash te zoeken. We kwamen bij de paardenrenbaan uit en vonden het juiste coördinaat met een buisje waar een logboekje in zat en waar je je naam op kon schrijven. Meneer heeft ons uitgelegd hoe het allemaal werkte en hoe je het kon zoeken. Erg leuk en interessant. Nooit geweten dat er overal ter wereld verstopte pakjes met opdrachten liggen. In Nijkerk liggen er ook wel 15. Het was al laat, douchen en naar bed. De jongens hadden hun haar heel mooi glad gemaakt met een midden scheiding (tandenborstel gebruikt als kam) Het was 24.00 uur en echt wel donker.
We hebben ook nog een meneer gezien die zijn poes aan het uitlaten was aan een scheerlijntje.

• 03 Augustus 2011 - 08:54

Gitte:

Leuk dat GPS lopen doet een collega van mij ook heel vaak, echt overal en nergens.
    Heerlijk die haren met de tandenborstels bewerken... hopelijk die van zichzelf en niet die van jullie.
    Vandaag vrij en ja hoor, bewolkt en regen. Zit me niet mee. Yahno en john vandaag naar de afcheidwedstrijd van Edwin vanv de Sar. Doen allemaal bekenden mee. Ergste voor hun is dat ze dan als echte PSVers naar het Ajax stadion moeten. Gaan dus met pijn in het hart. Gaan Elias en ikke maar gezellig samen uit eten.

• 14 Augustus 2011 - 09:22

Susan Bol: