Dag 30 Rondje Sognefjord - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu Dag 30 Rondje Sognefjord - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

Dag 30 Rondje Sognefjord

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Juli 2011 | Noorwegen, Sogndal

Dag 30 Rondje Sognefjord
Jippie de zon schijnt, voor het eerst wakker geworden in Noorwegen met een zonnetje. Lekker buiten ontbeten (zonder jas) Bedacht hoe we het mooist e.e.a. konden bekijken. Cruise en fjordlijnen varen af en aan maar de prijzen liegen er niet om. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om de oversteek (alleen auto) te maken bij Hella en richting Gudvanger te rijden. Het fjord is daar enorm smal. Daar aangekomen stikte het van de bussen maar we vonden het niet bijzonder. Zijn nog een klein weggetje ingereden waar je wel een mooie blik had. Via de tourist information hadden we gehoord dat er in Urnedal een geitenfeest was. Dat lag op de route en leek ons (lees mij) erg leuk. Een piep klein gehucht in de luwte van de monding van een fjord. Het feest was al in volle gang en bestond uit een geitenkaaskraampje, verse groente, houtverwerking en een bingo. Uiteraard ontbrak de hamburgerkraam niet. Nou dat was een big party daar. Toch leuk om even gezien en geproefd te hebben. Toen we het dorpje uitreden zagen we de beroemde melkgeiten waar de befaamde kaas vandaan komt. Zo leuk, deze waren echt lief en kon ze zo aaien. Dat lukt ons thuis niet zonder brokjes (of Martijn, lukte het jouw wel ??) verder gereden via Flam en richting Aurland waar we de aurlandsvegen (48 km) hebben gereden. Dat scheen een super mooie route te zijn (zonder caravan) Andere optie was de langste tunnel (24 km ) van Europa de Leardaltunnel. Leuk om doorheen te rijden maar je ziet niets. We hadden er al een van 12 km. gehad dus op naar de toeristische route. In een woord ………….Adembenemend wat was dat mooi. Ongelofelijk wat een vergezichten, boten zijn speldenknopjes. Je staat boven op een fjord te kijken, rijdt haarspeldbochten en ieder uitzicht is weer anders. We hebben over een hoogvlakte gereden, in de sneeuw gestaan en een hoop water naar beneden zien vallen. Werkelijk een droomroute. Het was gelukkig niet druk over de smalle bergpas maar van 10 auto’s hadden er 8 een geel nummerbord. We zijn dus niet de enige Nederlanders die de route rijden. Via Leardal terug en opnieuw de ferry over bij Fodness –Mannheller om weer in het sogndal uit te komen. Het weer was schitterend, wat wil je nog meer. Een perfecte en prachtige vakantiedag. Wat is de wereld toch mooi !
Morgen koppelen we de caravan weer aan en gaan richting Bergen.

• 30 Juli 2011 - 21:09

Jelly En Gerard:

Zo wat zij we weer blij met de reisverslagen en vooral de mooie foto,s. Wat is het daar mooi .
    Die gjetsertocht is ook heel bijzonder en dan die geiten.
    We volgen jullie goed op de kaart .
    Zijn gisteren nog bij jullie huis geweest , alles in orde, alle poezen gezien en geaaid en knorren dat ze deden.
    Pa heeft op de boekenmarkt in Nijkerk een boek gekocht over de noordpool.
    De familie van ons; de bolletjes zijn helemaal weg van jullie leuke reisverslagen.
    Ga nu een neutje drinken en schrijf morgen weer verder.
    Lieve groetjes voor allemaal
    Pa en ma

• 31 Juli 2011 - 06:37

Familie Buitink:

Pa en Ma± fijn dat alles thuis goed is, moest eerst nog even nadenken waar dat ook al weer was ! De poezen missen we (Milan en ik) het meest.

Gitte: Het gewone leven begint weer bij jullie. Gelukkig heb je de zon in Italie gezien. Boeken kaften.......zal ik ook voor Bjorn moeten gaan doen maar voorlopig denk ik er nog maar niet aan.

Fina, Suzan en Anneke: Leuk hoor daoor dat jullie zo mee reizen. Suzan, Oostenrijk is mooi maar dat is toch effe anders. Echt woeste natuur

• 31 Juli 2011 - 13:48

Aalt En Mieke:

Aalt was wel erg nieuwsgierig en heeft alle nou ja....alle foto´s bekeken.
    Nog heel veel plezier en geniet ervan.(Roel mag niet overal van Aalt piiien haha)

Groeten van Aalt en Mieke.

• 02 Augustus 2011 - 12:06

Martin Van De Kolk:

Terwijl hier zitten te zwoegen ben jij volop aan het genieten, wereldreiziger. Groetjes van je collega's van Houtrust.

• 02 Augustus 2011 - 13:39

Gitte:

lieve mensjes, wat een mooie foto's.
    De boeken zijn hier gekaft, met een elastisch hoesje die bij de Hema te krijgen zijn....
    Gemak dient de mens...... Voordeel is dat ze elk jaar te hergebruiken zijn, hopen we althans!!!!
    Werk is voor mij weer begonnen, helaas. De jongens genieten nog even verder en nu van het mooie weer.
    Geniet van jullie laatste dagen in dat mooie woeste landschap. Ervaringen voor het leven rijker.
    XXx

• 09 Augustus 2011 - 17:39

Ingrid Overduin:

Hier zitten wel heel wat foto's bij voor een lijstje! Enuh...Milan moet niet zo eng doen om die hoge reling!!!!!!

• 14 Augustus 2011 - 09:36

Susan Bol:

Hoi,
    Een wat late reactie, maar wat zijn de foto's mooi!!!
    Ik wil zelf ook al jaren daarom naar Noorwegen, maar ..nog niet gelukt.
    Wat een leuke foto's van de jongens!
    groetjes, Susan