dag 28 Fagernes - Sogndal - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu dag 28 Fagernes - Sogndal - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

dag 28 Fagernes - Sogndal

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Juli 2011 | Noorwegen, Sogndal

Dag 28 Fagernes – Sogndal (Leikanger) 285 km
Gistermiddag heerlijk opgewarmd door de zon maar vanochtend was het weer helemaal mis. Niet alleen het weer maar er heerst ook enige spanning. 4 weken op elkaars lip brengt de nodige irritaties met zich mee. Met een nachtje slapen is het vast wel weer over ! Pech op de route want op 2 plekken was de lpg ‘’out of order’’ Dan maar vol gooien met benzine. We rijden niet naar Lillehammer maar richting het Sogndal/fjord en willen daar een aantal dagen blijven en het fjord verkennen. Het Sognefjord is het langste fjord landinwaarts. Door de regen en bewolking naar Fodnes waar we de ferry nemen richting Mannheller. Het was een kort oversteekje maar je hebt hem wel nodig. Inmiddels komt de zon tevoorschijn in het Sogndal en zien we prachtige bergen, heuvels en huizen. De hellingen staan vol met fruitbomen (peren, appels, frambozen), Het is toeristisch en zien inmiddels honderden gele nummerborden (NL) het is nog net geen kolonie. Gebied is erg intrek en daar spelen ze aardig op in. We hebben en kleine camping genomen voor een vriendelijke prijs. Een motel en ze hadden er wat hutjes bij met 6 kampeerplaatsen. Als we de weg overstaken konden we naar beneden lopen en daar hadden ze een soort badhuisje met steiger aan het water. Daar kon je even lekker zitten/zwemmen. Het water is zo enorm koud…………….dat wil je niet weten en waag ik me zelfs niet aan. Prima uitvalsbasis om de omgeving te verkennen (en ze hebben wifi die het doet) Boodschapjes gedaan en vandaag wordt het kip me patat uit de oven. Er was een klein en prima (schoon) keukentje. De jongens hebben popcorn in de magnetron gemaakt en hebben een bak van 2 liter ijs in het vriezertje gestopt. Volgens Bjorn zijn berekeningen is deze bak net zo duur als een 1 liter bak en omdat we toch wat langer bleven hadden we gelijk voor morgen ……..Fijne vent ! Lekker gesmuld en toen de zon achter de berg verdween was het ineens erg koud. Bjorn en Milan hebben nog even getekend en wij hebben plannen voor de dag van morgen gemaakt. Omdat de voorspellingen positief waren, besloten om naar de gletsjer te gaan.

• 02 Augustus 2011 - 13:28

Gitte:

Ziet er wel uitzonderlijk mooi uit.
    Hier schijnt eindelijk de zon en je raad het al.... ik moet weer werken... snik snik

• 14 Augustus 2011 - 09:54

Susan Bol:

Hoi, ik heb niet geweten dat daar ook frambozen groeiden?
    Had ik al gezegd dat mn zus Lies ook al 3 weken in Noorwegen rondreist en misschien wel bij die vele andere Nederlanders zit die jullie tegengekomen zijn?