Dag 27 Oppdal - Fagernes - Reisverslag uit Fagernes, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu Dag 27 Oppdal - Fagernes - Reisverslag uit Fagernes, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

Dag 27 Oppdal - Fagernes

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Juli 2011 | Noorwegen, Fagernes

Dag 27 Oppdal – Fagernes
Tijd om op te staan, iedereen was weer eens lui dus maar rustig aan gedaan. Het was in ieder geval droog en hebben buiten aan de picknickbank gegeten. Wel wat fris maar daar wordt je wakker van. Rond 10.15 uur in de auto en we moesten 250 km ± 4 uur rijden. We hadden een andere route gekozen omdat Roel de route via Lom en Skolden met de caravan een beetje trikkie vond. Via deze weg kom je er ook en is minder steil. Het ging dwars door het natuurpark Dovrefjell. Hier leven nog muskusossen in het wild en kun je ook een safari naar toe doen. Wij hebben de hoogvlakte doorreden en was erg groen en grillig. Geen boom te zien. Een half uur later bevond je je weer in hoge bergen met sneeuw en bij de volgende bocht is het weer glooiend. Nog nooit zo´n wisselend landschap in zo´n kort tijdbestek gezien. Ineens doorkruiste we een typisch ski gebied vol met huisje met gras op de daken. Mooi gezicht. Inmiddels ging de zon schijnen en hebben we lekker op een kleedje gepicknickt. Rond 15.30 uur waren wij bij de camping, vrij eenvoudig maar prima en aan een mooi water. De zon bleef schijnen dus de kano opgeblazen en even lekker gepeddeld. Volgens mij zitten we weer in de achtertuin van een oud vrouwtje. Creditcards kende ze niet en internet en wifi schudden ze ook al nee. Verhip ! hebben we dus voor het eerst wifi via een onbeveiligd netwerk ! Super Als we thuis komen zijn we weer heel wat ervaringen rijker. De skottel tevoorschijn gehaald en alles in de caravan even lekker open. Heerlijk die zon. Roel gaat zo wat creëren en straks gaan er nog even met de roeiboot het water op. Hopelijk vangen we nog wat want het lijkt met wel leuk om onze eigen vis te eten.

• 27 Juli 2011 - 18:09

Gerard En Jelly:

Zo jullie zijn al een eind gezakt, volg jullie goed op de kaart, nu in Fargernes, niet ver van Lillehammer, dat is een een bezoek waard, de grote skischans en het openluchtmuseum,
    Hier is alles goed,. Nu eens geen regen.
    Gister even bij jullie huis geweest, floris was erg blij en alles ziet er prima uit.
    groetjes aan allemaal en tot de volgend keer.
    We waren weer blij met jullie verslag.
    Wat een leuke foto,s in de kano. !!!!!
    groetjes Pa en Ma. en Foeny die weer eens een stinkbeer is.

• 29 Juli 2011 - 11:59

Gitte:

Prachtig!!!!
    Hier weer een grijze dag. Zondag naar de dolfijnen en dan zit mijn vakantie er al weer op. Balen.
    De jongens hebben nog even dus duimen voor een beetje zon in de laatste weken. Schoolboeken voor Yahno binnen, dus kaften geblazen.

• 30 Juli 2011 - 04:55

Mirella:

Mel, bedankt voor je lieve smsje!!!! Ja, eindelijk is het voor ons ook zover. Ik hoop dat de rest van jullie reis net zo goed verloopt als tot op heden toe. Roel voor jou nog even volhouden met die
    kilometers vreten en het alcoholdieet. Mel, de reisverslagen zijn zo leuk om thuis te lezen en om de foto"s te zien. Super!! Hou vol het is veel werk maar dan heb je ook wat!! Groetjes aan de jongens!!!

• 09 Augustus 2011 - 17:31

Ingrid Overduin:

Goh wat ruig! Ziet er kil uit, ook door de sneeuw op de bergen, maar dan zie ik Bjorn en Milan voorbij komen in hun boot...moet toch wel warm zijn!