Dag 24 Mo i Rana naar Mosjoen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu Dag 24 Mo i Rana naar Mosjoen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

Dag 24 Mo i Rana naar Mosjoen

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 Juli 2011 | Noorwegen, Oslo

Dag 24 Mo i Rana – Mosjoen
We werden rond 8.30 uur wakker en het regende weer. We hebben geprobeerd het zondag ontbijt na te doen en lekker broodjes geroosterd met een multi sapje. Take it easy. Naar de grotten gereden en om 11.30 uur konden we met een rondleiding mee. Het was mooi, een ondergrondse rivier dwars door de grotten heen. Het slijten van het water door de duizenden jaren heen gaf een spookachtig geheel. Je geit diploma moest je wel hebben want we gingen over de rotsen heen. Met het water was het ook nog eens glad, dus oppassen geblazen. Toen we eruit kwamen was het droog en een licht zonnetje scheen. Terug gereden naar de camping, caravan erachter en we rijden nu richting Mosjoen. Niet zover vandaag want daar kunnen we maandag weer lpg tanken. Heb inmiddels alweer jullie reacties gelezen. Super leuk allemaal. Heb op een aantal gereageerd maar is volgens mij niet goed gegaan. Blijf vooral reageren want we vinden het leuk. Zal proberen reactie te geven maar met beperkte verbinding en 1 laptop kan ik de tijd niet vinden. We zijn nu ruim 3 weken weg. Milan wil wel naar huis en mist de poezen en zijn omgeving. Bjorn vindt het allemaal wel best, als hij de route maar weet en is campinginspecteur geworden. Douches en keuken worden als eerst beoordeeld. Roel en ik vinden het ook nog prima. Bij het sognefjord willen we een aantal dagen blijven staan. Dat vind ik wel fijn want het is toch elke keer rijden en rijden en ben je bezig met de route en de dag van morgen. We zitten bijna 24 uur per dag op elkaars lip. Naast een irritatie gaat het eigenlijk erg goed. We moeten elkaar te vriend houden, Roel heeft de auto en ik het geld……..dus
Inmiddels is het 22c (hoe bizar) dus hopen we straks nog even lekker in de zon te zitten want ons Zweden kleurtje is er inmiddels wel af. Inmiddels zitten we op de camping en hebben de jongens even lekker gezwommen. Het is niet koud maar de zon is weer weg. Wellicht hebben wij hier beter weer dan jullie in Nederland. Voor zover vandaag

• 24 Juli 2011 - 16:44

Familie Buitink:

Voor de collega´s van Roel.....we hadden al eerder een reactie verstuurd maar denken dat het niet goed gegaan is. Hans V. moet het groene knopje van de telefoon aanzetten !!! Met kerst mogen jullie Roel wel een dagje lenen hoor ! Enne hebben julle die ijsbeer al in de buurt van strand Horst gezien. We maken het goed hier. Groetjes aan iedereen in Ermelo.

Remko en Trees
    leuk dat jullie ons volgen, kom met het fotoboek naar jullie nieuwe huis toe. Succes met klussen

Fam. van de Beekjes al reisvaardig . Een in Spanje en de ander op Mallorca. Jullie ook veel plezier

Suus en Rob, genieten jullie ook een beetje van de vakantie. Jullie weten hoe mooi Noorwegen is, komen over een paar dagen in het gebied waar jullie ook geweest zijn.

Gitteke, gaat het skypen nog lukken denk je

Houskeeper en farmer Martijn zit in de Bordeaux maar vast niet aan de wijn. Sante neef. Maak er wat leuks van. Je zult de geiten vast niet missen.

Johan en Wil we hebben een noordkaapsticker voor op de hut gekocht en geplakt. Toch een hele prestatie om er te komen en vooral te blijven staan.

• 25 Juli 2011 - 17:54

Gitte:

Jullie 22 graden... toe maar. Zitten we hier in de zeik regen met 's avonds de verwarming aan......
    Geniet dus maar lekker van het zonnetje!

• 25 Juli 2011 - 21:08

Rob & Susanne:

hoi lieverds, troost je, het weer is bij jullie beter dan hier in NL. Goed plan om effe een break te nemen bij de Sognefjord. Gaan jullie over de Hardangervidda? Weet niet of dat met de caravan kan,.. Oppdal en Breitstölen zijn leuk.maar denk dat jullie al leukere plekjes gezien hebben. En ja, Maihaugen (Lillehammer) is ook erg de moeite waard. Wat een avontuurlijke foto's weer. Het is mijn dagelijkse soap om jullie vakantie te volgen. Ga zo door en we hopen dat jullie ook nog een paar echte relaxdagen met een zonnetje krijgen. Veel liefs uit Geesteren.

• 26 Juli 2011 - 19:33

Jan Eibert (collega):

Hans V. vroeg zich al af waar dat groene knopje voor was!
    Zo even tijd om de foto's te bekijken en een reactie te plaatsen.
    Die foto met die ijsbeer is wel heel apart en die grotten zien er ook mooi uit.
    Ik zie dat jullie over 16 dagen weer terug zijn; ik zou er nog maar een aantal weken bij aanplakken want hier is het weer om te huilen.
    Heb nu nog 2,5 weken vakantie, dus hoop wel dat het beter wordt anders kom ik jullie denk ik achterna!
    Veel plezier met de verdere reis.

• 28 Juli 2011 - 22:08

Susan Bol:

Hë vakantiegangers,
    Wat leuk om zo met jullie mee te kunnen genieten. Mooie foto's en spannende verhalen!
    Om zo een grot in te gaan is wel heel apart, kregen jullie ook wat gras te eten? ha,ha.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag.

Groetjes, susan