Dag 23 Lofoten- Mo i Rana - Reisverslag uit Mo i Rana, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu Dag 23 Lofoten- Mo i Rana - Reisverslag uit Mo i Rana, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

Dag 23 Lofoten- Mo i Rana

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 Juli 2011 | Noorwegen, Mo i Rana

Dag 23 Lofoten- Mo i Rana ( ± 400 km)
Met de ferry van Lodingen verlaten we de lofoten naar Bognes. Overtochtje van een uur en bespaard een dag rijden. Gelukkig werden we ingeschaald met een lengte onder de 10 meter dus besparen we weer 250 kronen (± 30euro) Het is koud, regent en dikke bewolking. Brrrr. Inmiddels hebben we iets over de aanslag in Oslo gehoord, de kranten staan vol maar we worden er niet veel wijzer van wat er nu echt gebeurd is. Echter toen we s’avonds op de camping waren en internet hadden, werd de omvang pas echt duidelijk. Wat een drama.
Omdat we eindelijk weer wifi hadden, is het strijden om de laptop. Bjorn heeft uiteraard ook e.e.a. bij te houden met zijn ‘’my free farm’’. Het zou een prachtige route worden…..langs hoge en diepe fjorden. Helaas pindakaas, jammer joh ! Alles nevel, mist, wolken en regen en zie je dus niets. Besloten om dan toch maar wat verder te rijden want in de auto zit je droog. Roel is druk met sturen en gaat heuvel op en af. Onderweg passeerde we opnieuw de poolcirkel, dat betekend dat we steeds dichterbij huis komen. Ze hadden er een ‘’polarcenter’’ gemaakt met uiteraard souvenirshopjes enzo. Naast een monument staat het er vol met gedenktekens (dat zijn die stapeltjes stenen) Het is een traditie om deze te bouwen op een plek waar je nog eens terug wilt komen. De Noorse vlag hing daar half stok. Doorgereden en op een camping geploft. Het was alweer 19.00 uur. Inmiddels scheen de zon (zo wonderlijk dat weer) en hebben we overheerlijke nasi gegeten. Gewokt door Milan met supervisie van papa. Ik inmiddels een wasje gedraaid maar de centrifuge deed het niet. Uiteindelijk is het goed gekomen maar droog is het niet geworden. Misschien morgen meer geluk. De site bijgewerkt, ook weer geregeld. De jongens hebben nog even gevoetbald en na een douche weer in hun slaapzak gekropen. Naast dat Roel zijn bier op is, was de cola vandaag ook op. Dan maar een borreltje. Hij werd getreiterd door de muggen dus van armoe maar naar bed gegaan. Morgen slapen we uit en gaan we naar de grotten van GrØnligrotta.
De teller geeft inmiddels 6300 km aan. Op de site van articwhale.com kun je nu (mooie en duidelijke) foto’s van de safari zien (rechterkant bij 22 juli)

• 09 Augustus 2011 - 11:59

Ingrid Overduin:

Al weer een week thuis, maar nog niet bij jullie op de site gekeken. Maar wat hebben weer veel gedaan! Ik ga me weer even inlezen :)