Dag 25 Mosjoen - Asen - Reisverslag uit Åsen, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu Dag 25 Mosjoen - Asen - Reisverslag uit Åsen, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

Dag 25 Mosjoen - Asen

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Juli 2011 | Noorwegen, Åsen

Dag 25 Mosjoen – Asen (± 330 km)
Een nieuwe dag en begin van de week. Bewolkt en klein zonnetje. Boel bij elkaar gepakt en ingeladen……gaan maar weer. Gastankje weer vol en direct maar even boodschappen gedaan. Inmiddels hebben we ‘’kneip’’ brood ontdekt en is betaalbaar en goed te eten. Je mag het brood in de supermarkt zelf met een machine snijden. Grappig. We hebben toch maar wat blikjes bier voor Roel aangeschaft, dat is toch wel beter voor hem (en ons). Heuvelachtige weg en merken echt dat we meer naar het zuiden gaan. De dorpen worden echt plaatsen en echt stadjes met veel huizen (voor Noors begrip dan) De buurtsupers worden schaars en de megakoopcentrums zien we ook. Op het moment dat je de eerste Mac Donald en Burger King ziet….dan weet je dat je weer in bewoond gebied komt. Het verkeer wordt wat drukker maar vooral veel campers en caravans. Deze route gaat door het binnenland en we zien veel landbouw. Akkers met graan en bedrijvigheid op de weilanden. De koeien hebben hier ook een bel om. Even broodje gegeten bij een leuke parkeerplaats en zouden in Steinkjer stoppen. Camping stond aan het water met erg veel wind, toch maar even doorgereden. In Asen terecht gekomen en de dreigende lucht liet de eerste spatten vallen. Leuke camping. Het was eer groot soort landhuis met voorin de receptie. Volgens mij hebben ze in hun eigen achtertuin een camping gemaakt. Er stonden tal van hutjes en een mooie ruime plaats voor ons huisje op wielen. Bjorn heeft hem goedgekeurd en een geeft hem een 9+ . Het sanitair was gezellig en goed schoon en kokend heet water. Gezellige keuken waar we ook hebben gegeten. Sommige campings hebben een eetgelegenheid bij de keuken. We hebben zelf aardappeltjes geschild, gekookt en gebakken (1,5 kg voor 4 euro) met groentemix (alweer) met een kipschnitzeltje. Prima voor de maandag. S’avonds hebben we nog even in de woonkamer van de receptie gezeten Er stond een tv met 2 zenders en een biljart. Roel heeft een potje met de jongens gedaan en Milan wist precies hoe het moest want hij kijkt altijd biljart met opa de Jong op eurosport. Ik heb op de laptop even info verzameld voor het vervolg van de reis. We zouden naar Stikklestad gaan. Dat gaat over de Viking tijd en Olaf de Viking koning (beetje Archeon) Omdat het veel lijkt op het Vikingmuseum wat we op de Lofoten hebben bezocht (wel iets kleiner) hebben we besloten daar niet naar toe te gaan en Trondheim even een bezoekje te brengen.
De jongens is bed gelegd en nog even een wijntje gedronken om warm te worden. Door de regen begint alles een beetje vochtig te worden. Inmiddels begint het hier weer donkerder te worden.