Dag 37 Grimstad-Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu Dag 37 Grimstad-Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Buitink - WaarBenJij.nu

Dag 37 Grimstad-Kristiansand

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Augustus 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Dag 37 Grimstad – Kristiansand (± 35 km)
Milan heeft het klokje rond geslapen en ontwaakte om 08.30 uur. Dit keer met het goede been uit zijn stapelbed gestapt. Het was weer mooi buiten (± 22c) dus lekker ontbeten onder de partytent van de camping. De keuken was uitgebreid en konden afbakbroodjes in de oven doen. De kinderen vermaakte zich nog even in de tv kamer en ik even op de laptop. Rond 11.30 uur gaf Roelof het sein van reisvaardig en hadden besloten toch naar Kristansand te rijden en daar even wat te kijken. Toevallig kwamen onze blauw-gele vriend tegen en hebben een lekker pizza gesnackt bij de ikea. Het was maar een klein stukje rijden en zijn op de camping van Cees Verkerk (oud schaatskampioen) terecht gekomen. Hamresanden genaamd. Ze verhuurde er veel huisjes en appartementen en er was een mooi strand. Camping was wat minder (groot veld) maar verder prima voor elkaar. Auto geparkeerd en richting centrum gereden. Roel wou graag even zien waar de boot vertrok en hebben daar even gekeken. De Superspeed 1 lag toevallig in de haven. Direct maar een foto gemaakt. Auto in parkeergarage en even door het centrum gelopen. Voor Noorse begrippen vond ik het een vrij hippe stad en het was levendig. Persoonlijk vond ik er verder weinig aan. Even bij de haven gekeken en kwamen langs zandsculpturen. Rond 18.00 uur weer terug bij de camping een hebben Hongaarse goulash gegeten. Tja, je moet wat variëren ! Douchen en in bed want we moeten om 06.00 uur op. Roel en ik zijn nog even naar het strand gelopen waar de zon mooi onderging. Kon de slaap erg slecht vatten (Roel ook) een het duurde minimaal 1½ uur voordat ik sliep. Heel raar want dat heb ik 5 weken niet gehad. Mijn hoofd begint namelijk alweer te plannen (boot, legoland, reizen, huis, was (héél veel was) poezen, boodschappen, kapper, schoolspullen bjorn, tuin, werk, caravan) Uiteindelijk dan toch de slaap gevat en zouden om 06.00 uur gewekt worden door de wekker van Bjorn, 06.03 uur die van Milan en 06.05 die van ons. De boot mogen we niet missen !

• 08 Augustus 2011 - 09:08

Gitte:

Prachtig die foto's van de zonsondergang

• 14 Augustus 2011 - 09:14

Susan Bol:

Hoi allemaal,
    Wat hebben jullie veel gezien in deze vakantie, ook de zandsculpturen zijn knap zeg!
    Wat een mooie zonsondergang, die zul je straks wel missen.

groetjes